New : Itt van hivatalosan is: Audi TT 2006! |
Itt van hivatalosan is: Audi TT 2006!
Tóth Lóránt 2006.04.09. 17:44
Mintegy 8 év múlt el azóta, hogy az Audi TT bemutatkozott a nagyközönségnek, ennyi idő alatt más modellek már több faceliften és egy-két komolyabb változtatáson túl vannak.
A számos kémfotó és számítógépes grafika után tegnap Berlinben, a Brandenburgi kapunál lerántották a leplet az új Audi TT-ről. A négykarikás márka nem siette el a dolgot, hiszen az első generáció 1998-ban mutatkozott be, tehát már igencsak ideje volt váltani. Nekünk további jó hír, hogy ezt is ugyanúgy a márka győri üzemében szerelik össze, mint az előző generációt.
A 2+2 üléses sportautóról így végre most szinte minden kiderült: ősszel már megvásárolható, TT Roadster viszont csak jövő tavasszal érkezik, az ára pedig motorváltozattól (2.0 TFSI, 3.2 V6) és váltótól (S-Tornic) függően 31 900 és 42 00 euró lesz a német piacon. A külső nem nagy meglepetés az előzetes alapján, a mostani audis formajegyeket viseli magán. Viszont a TT-t is utolérte ma olyan divatos "nagyobbítsunk a modellváltásnál" elv, így a Clio III és Grande Punto után ez is jelentős mértékben nőtt. Az előző két autóval így még az is közös, hogy négyen most már ténylegesen kényelmesen el lehet benne férni ígérik a gyáriak. A kupé hossza 4,18 méter (+13,7 cm), szélessége 1,84 métert (+7,8 cm), a csomagtartó pedig 290 literre hízott (ha nagyon kell ez 700 literre növelhető). Ahol lehet az építés során csak alumíniumot alkalmaztak, az autó közel kétharmad részt ebből készült.A hasznos és látványos érdekességek sorát gyarapítja a 120 km/órás sebesség felet előbukkanó spoiler is.
|
 |
Nézd meg galériánkat! | |
| A motorválaszték kezdetben két benzinesből áll majd, ami a váltókkal variálva összesen négyféle lehetséges TT kombinációt kínál. Így vehetünk elsőkerék-meghajtású 200 lovas 2.0literes FSI erőforrással szerelt TT-t mezei hatsebességes, vagy S-Tronic váltós ? természetesen ez is hatos kiszerelést kapott - kivitelt, ezzel 6,6 vagy 6,4 (DSG váltóval) tudjuk le a százas sprintet, és a végsebesség 240 km/óra. Egy kis plusz pénzért hozzájuthatunk a 250 lovas 3.2 literes V6-oshoz is, ezt már 250 km/óránál szabályozták le és a százas spirnt is javult 5,9 vagy éppen 5,7 másodpercre. Ehhez ráadásul már Quattro meghajtás is jár.
|