New : McRae saját autót fejlesztett |
McRae saját autót fejlesztett
Tóth Lóránt 2006.07.07. 12:56
A Colin nevével fémjelzett számítógépes játék nagy siker lett, most pedig itt van egy igazi autó a komolyabb játékosoknak. A 350 lóerős, középmotoros McRae R4 prototípusa a hétvégén mutatkozik be, jövőre már kapható.
Gyakran előfordul, hogy a gyári csapatokhoz szerződött autóversenyzők panaszkodnak, nem elég jó az autó, hiába dolgozik rajta seregnyi mérnök, hogy a lehető legütőképesebb versenygépet tegyék a pilóta alá. Ezúttal olyan autó mutatkozik be, amit egyenest a világ egyik legnépszerűbb autóversenyzője, Colin McRae tervezett. A McRae R4 fantázianevű prototípust első alkalommal az idei Goodwoodi Sebességfesztiválon leplezik le, a szériaváltozat értékesítése 2007 elején kezdődhet meg.
Colin McRae neve fogalommá vált az autósportban, az 1995-ös év világbajnokának köszönheti a Subaru újkori népszerűségét, de a nevével fémjelzett számítógépes szimulátor-program is etalonnak számít. Nem véletlen, hogy a látványos stílusáról és félelem nélküli tempójáról ismert autóversenyző a saját maga által tervezett és megépített versenyautó prototípusát is McRae névre kereszteli.
Tavaly januárban teljesen üres papírra, az alapoktól kezdték a tervezést, az R4 tehát nem épül egyetlen közúti személyautó-típusra sem. Ezzel érték el, hogy a versenygép maximálisan a pilóta igényei szerint épülhet fel, nem kell kompromisszumot kötni sem vezethetőség, sem teljesítmény terén. 2005 nyarán kezdődött a valós fejlesztőmunka, és az év végére már készen is állt az első prototípus, megkezdődhettek tehát a tesztek. A goodwoodi bemutatót követően tovább folynak a próbák, decemberre már tényleg ütőképes kocsival állhat elő a skót pilóta.
Az R4 masszív csővázas alapra épül, a pilótafülkét acéllemezek borítják, a karosszéria többi része műanyagból és karbonból van. A középmotoros felépítésű R4 hátsó tengelye felé 2,5 literes, négyhengeres Millington szívómotor került, ami 350 lóerőre képes. Az alapváltozat mechanikus első és hátsó differenciálművet kapott, de mechanikus, vagy aktív középső diffi külön rendelhető lesz. A hatfokozatú sebességváltót teljesen kézi, vagy félautomata kivitelben szállítják a megrendelőnek. Az autót úgy tervezték meg, hogy hátsó- és összkerék-hajtásos kivitelben is gyártható legyen.
Colin McRae szerint az R4 nem csak a versenyzők minden igényét szolgálja ki, de a nézőknek is kedvére lesz, mert a WRC autóknál jóval olcsóbban fenntartható, üzemeltethető versenykocsival igazán látványosan lehet majd autózni - ezt pedig nála biztosabban senki sem állíthatja. Az R4-essel lehet ralin, ralikrosszon, jég- és pályaversenyen is indulni, bár arról egyelőre nincs hír, milyen kategóriába sorolják majd az egyedi autót.
|