New : Japán luxus Európának is |
Japán luxus Európának is
Tóth Lóránt 2006.07.10. 10:47
Az Amerikában és Japánban már több mint egy éve kapható új Honda Legend végre eljutott Európába is. Az autó igazi csúcstechnikát nyújt, szolid köntösbe bujtatva.
Az előző Honda Legend inkább kifinomultságáról és kiforrottságáról volt ismert, mintsem a csúcstechnikájáról, az utód ehhez képest igazi forradalmat csinál.
|
 |
Formailag semmi különös | |
| Az új Honda Legend-ből valódi sportlimuzint faragtak, különösen az elődhöz képest. Nagyon kár, hogy ezt csak a műszaki tartalom jelzi, a külcsín ehhez nem igazodik; sajnos egy szürke formájú bálnáról van szó, se nem csúnya, se nem szép - könnyen felejthető. Csak a méretes felnik és a két oldalon lévő kipufogók jelzik szolidan, hogy ezzel a kocsival akár gyorsan is lehet menni.
Méghozzá igen gyorsan, amiről a 295 lóerős, 351 Newtonméter nyomatékú 3,5 literes V6-os VTEC motor gondoskodik. Ezzel az autó 7,3 másodperc alatt gyorsíthat álló helyzetből 100 km/h-ra, és akár 250-nel is száguldhat.
|
 |
A motor közel 300 lóerős | |
| Bár az 1885 kg-os tömeg miatt a gyorsulás nem kiemelkedően jó, ellenben a több helyen alkalmazott alumíniumnak és karbonnak köszönhetően a súlyelosztás kiváló. A futómű terén is igényes - elől kettős kereszt lengőkaros, hátul multi-link - megoldást választott a Honda. Ezeknek, és a nyomatékot nemcsak a tengelyek között, hanem a tengelyen belül a jobb vagy bal kerékre is átcsoportosítani tudó SH-AWD négykerék-hajtásnak köszönhetően az autó a gyár szerint egészen kiválóan fordul, amit egyébként az amerikai sajtóban közölt tesztek is alátámasztanak.
A Honda emellett egyedülálló karosszériamerevséget és nagyon csendes futást is ígér. Az erő átvitelét a kormányra szerelt fülek segítségével kézzel is kapcsolható 5 sebességes automataváltóra bízzák, amibe a lejtőn visszagurulást gátló Hold funkciót is beépítették.
A biztonságról kanyarfényszórók, továbbfejlesztett gyalogosvédelem, legújabb generációs ESP, 8 légzsák és távolságtartó tempomat gondoskodik. Ez utóbbi, ha kell gyorsít, ha kell nagyot fékez, hogy tartsa a távolságot az előtte lévő autótól. Ezenkívül a Legend-et is felszerelték a Lexus és a Mercedes Pre-Safe-éhez hasonló balesetmegelőző rendszerével - csak itt CMBS-nek hívják.
|
 |
A beltér igazán kellemesre sikerült | |
| A kényelmet többek között a DVD-s navigációs rendszer, a Bluetooth-szal kommunikáló telefon kihangosító és az MP3-at lejátszani képes 10 hangszórós Bose hifi szolgáltatja. A minél csendesebb futásról pedig egy ez idáig egyedülálló megoldás gondoskodik. Az Active Noise Cancellation (ANC) rendszer a hangszórókból olyan frekvenciájú hangokat bocsát ki, amik a motor és a futás zajával együtt kioltják egymást. Ez a rendszer a gyár szerint részben helyettesíti a hagyományos zajszigetelő anyagokat.
Az autó egyébként tágasabb az elődjénél, különösen hátul, ez a minden irányban néhány centivel megnövekedett karosszériának köszönhető.
|